Vítejte!

Vítejte na mých stránkách o chovu včel  a včelích produktech.

Najdou zde informace jak včelaři začátečníci, tak i pokročilí. Pro nevčelaře je určena především záložka Včelí produkty, kde je jejich popis, složení i využití v lidové medicíně.

Články jsou postupně doplňovány a aktualizovány.

Pokračujte výběrem záložky v menu :-)

Stanice patří k chovům s licencí pro kmen Vigor®

Projekt COLOSS: Monitoring úspěšnosti zimování včelstev 2016/17

Informace k projektu jsou na www.coloss.cz

Prodej medu

V nabídce je med medovicový v ceně 170 Kč a květový za 150 Kč.

Prodejní místa:

  1. Pod Kameněm 121, Krhová
  2. Autoškola Miroslava Kovářová, Sokolská 124, Valašské Meziříčí
  3. MEDOMAT
  4. nebo dle domluvy

Oddělky a matky (sezóna 2017)

Nepřijímám žádné objednávky na matky ani oddělky na sezónu 2017 z důvodu trvajícího ochranného pásma moru včelího plodu!

Koupím

Časopisy Včelařství ročníky  1980 - 1989, 1968, 1961 - 1965 a starší.  Dále koupím časopisy Včela moravská a jinou včelařskou literaturu vydanou před rokem 1950. V případě časopisů Včelařství prosím nabízejte pouze celé ročníky, Včelu moravskou i jednotlivě, cenu nabídněte.

Novinky

16. škola hmotnostní spektrometrie

17.09.2015 08:47
Přednášku ze 16. školy hmotnostní spektrometrie si můžete stáhnout zde.

Ošetření včelstev moučkovým cukrem

10.08.2015 10:25
Jelikož se množí dotazy ohledně zkušeností a účinnosti ošetření včelstev moučkovým cukrem, což by mohla být další alternativní metoda tlumení varroózy, provedl jsem experiment k vyzkoušení metody. Výsledky jsou zde.

COLOSS: Monitoring úspěšnosti zimování včelstev - vyhodnocení

09.08.2015 21:25
Provedli jsme základní vyhodnocení výsledků projektu. Ty zveřejnila některá média a možná jste už o nich četli nebo slyšeli. Nejdůležitější zprávy z médií si můžete přečíst nebo zhlédnout zde. Samotné údaje, které novináři použili, jsou zveřejněny zde. Nyní pracujeme na detailním vyhodnocení...

Aktuální napadení včelstev varroózou

09.08.2015 20:52
Aktuální informace ohledně napadení včelstev z mých stanovišť je uvedeno zde. Ačkoliv jde o "ciltivé údaje", věřím, že pomohou včelařům v  mém okolí při plánování ošetření včelstev.

Aktuální informace k výskytu MVP v okolí Zubří

02.07.2015 08:33
Aktuální článek o provedených opatřeních při výskytu MVP v Zubří a informacích z KVS Vsetín je k přečtení zde.

COLOSS: Vyhodnocení účasti

26.06.2015 12:54
Byla aktualizována stránka k projektu COLOSS: Monitoring úspěšnosti zimování včelstev 2014/15. Byly doplněny aktuální zprávy z průběhu letošního ročníku. Nejvyšší účast máme ve Zlínském a Moravskoslezském kraji :-)

Aktuální vědecké poznatky o imunitě a zdraví včel

07.06.2015 21:19
V červnu vychází další číslo časopisu Veterinářství, kde bude uveřejněn článek, který jsem psal společně s kolegou doc. Petřivalským o zdraví a imunitě včel.  Abstrakt článku: Kondici a zdravotní stav včelstev ohrožuje mnoho environmentálních vlivů (snůška, mikroklima stanoviště), původních či...

COLOSS: Monitoring...

01.06.2015 05:07
Sběr dat v roce 2015 byl ukončen, nyní se pustíme do jejich vyhodnocení. Všem účastníkům děkujeme!

Analyzing Honey Bee Immunity

22.05.2015 23:21
Internetový chemický časopis The Column, který se zabývá chromatografickými metodami (metody pro rozdělení látek z komplexní směsi) zveřejnil krátký článek o naší metodě pro kvantifikaci antimikrobiálních peptidů včel. K přečtení zde (v angličtině).

Ochranné pásmo kolem Zubří

13.05.2015 17:43
 Státní veterinární správa vyhlásila ochranné pásmo kolem ohniska v Zubří. Do pásma patří obce: Zubří, Dolní Bečva, Rožnov pod Radhoštěm, Střítež nad Bečvou, Tylovice, Zašová, Vidče. Celé nařízení je k přečtení zde.